Држава три године не успева да асфалтира пет километара обилазнице око Баваништа

ОБИЛАЗНИЦА ОКО БАВАНИШТА КАО СКАДАР НА БОЈАНИ

Изградња обилазнице око Баваништа, села у ковинској општини, једног у низу кроз које пролази регионални пут Панчево- Смедерево, поприма епске моменте као и бројни пројекти код нас: идеја је обележила пунолетство, први радови датирају од пре пола деценије као и почетак прикупљања потребних папира, а пре три године је практично изграђена: насут је камен-туцаник, али до данас није асфалтирана.

Држава, која носи овај пројекат, не успева већ три године да га финализује, да ли због прерасподеле приоритета услед беспарице или других разлога, није познато, али такорећи завршена обилазница зараста у коров, иако је мештанима једнако важна као водовод, који такође још немају.

Slika0379По подацима за овај део регионалног пута Панчево- Ковин-Смедерево, који кроз Баваниште завија у неколико „лакат“ кривина, дневно кроз ово село прође око 8000 аутомобила, од тога скоро 2000 камиона, а чести су и удеси.

Завршетак обилазнице значио би измештање теретног саобраћаја ван села

Мештани свих јужнобанатских села на траси регионалних путева с веома фреквентним теретним саобраћајем осећају се небезбедно јер претоварени шлепери свакодневно тутње поред њихових кућа.

Опасне лакат кривине

Кроз Баваниште се регионални пут ломи у две, веома опасне „лакат“ кривине. Ако при скретању возачи мало брже уђу у те кривине дешава се чак да с камиона и шлепера падне терет, а чести су и удеси.
Једна од најтежих саобраћајних несрећа догодила се 26.јуна, када је камион прешао на супротну страну коловоза и налетео на аутомобил породице Имбра. Од последица тешких повреда задобијених у стравичном судару преминули су Владимир и Јелена Имбра и њихова седмомесечна ћеркица Лана, а преживела је само четворогодишња Уна.

Проблем Баваништа које има више од 6000 становника је веома изражен јер регионални пут пролази кроз сам центар села и то поред основне школе и ствара велике потешкоће деци која прелазе улицу. Месна заједница је иницирала да се постави семафор код школе, а у томе је помогла и општина Ковин.

Невоље са теретним саобраћајем и даље трају, а радови на обилазници у чију изградњу је до фазе асфлатирања, уложен велики новац, стоје већ три године, уз опасност да временске непогоде оштете оно што је до сада урађено.

Неупадљива раскрсница, неколико километара испред села, од које после десетак метара тврдог пута, почиње (будућа) обилазница дугачка око 5 километара, планиране ширине пута око 7 метара, почела је да зараста у коров, али грађани Баваништа још се надају да би радови који стоје од августа 2012, поново могли да крену. Средином прошле године Баваништанцима су поново обећавали како је асфалтирање извесно најкасније до новембра!

Финансијер пројекта је држава, односно ЈП Путеви Србије, део папира дају надлежне покрајинске институције, а општина Ковин је прихватила да реши све имовинске односе, што је и урадила, да обезбеди пројекте, исходује потребну локацијску и грађевинску дозволу и плати ревизију надлежном покрајинском секретаријату.

Само да и баваништански водовод не задеси судбина обилазнице

Баваниште је село које још увек нема водовод, али је прошле године почела изградња фабрике воде, која је пре месец дана ушла у финалну фазу. Само да га не задеси судбина обилазнице.

Финализовање обилазнице подразумева и закључeње уговора са ЈП Железнице Србије (ЖС), вредности нешто мање од три хиљаде динара на годишњем нивоу, а везано за прелаз преко пруге која одавно није у функцији. Реч је о уговору који регулише прелаз обилазнице преко парцеле на којој се пружала пруга, која је практично и затворена и преасфалтирана али се парцела води на ЖС, па је неопходна сагласност тог јавног предузећа које има право и на накнаду. Укупни трошкови изградње обилазнице процењује се на близу 4 милиона евра. Део радова који су започети и урађени до нивоа кад може да се асфалтира, процењују се на око милион и по евра, а преостали део, по грубим проценама, могао би да кошта два до два и по милиона евра.

С јесени 2012, дуж целе трасе обилазнице насут је слој шљунка и преко њега крупна ризла. До последње фазе – асфалтирања, остало је да се наспе и слој ситног туцаника, али пре свега тога би требало би да се обаве неопходни грађевински радови на делу трасе где обилазница прелази преко канала.

Баваништанци су учинили све што је било до њих да тај проблем реше, али сами не могу.

Док пуста обилазница у атару чека да буде асфалтирана и зараста у коров, центром Баваништа, сеоским тргом и главном улицом. свакодневно тутње претоварени шлепери и камиони.

Пријатељи сајта