Država tri godine ne uspeva da asfaltira pet kilometara obilaznice oko Bavaništa

OBILAZNICA OKO BAVANIŠTA KAO SKADAR NA BOJANI

Izgradnja obilaznice oko Bavaništa, sela u kovinskoj opštini, jednog u nizu kroz koje prolazi regionalni put Pančevo- Smederevo, poprima epske momente kao i brojni projekti kod nas: ideja je obeležila punoletstvo, prvi radovi datiraju od pre pola decenije kao i početak prikupljanja potrebnih papira, a pre tri godine je praktično izgrađena: nasut je kamen-tucanik, ali do danas nije asfaltirana.

Država, koja nosi ovaj projekat, ne uspeva već tri godine da ga finalizuje, da li zbog preraspodele prioriteta usled besparice ili drugih razloga, nije poznato, ali takoreći završena obilaznica zarasta u korov, iako je meštanima jednako važna kao vodovod, koji takođe još nemaju.

Slika0379Po podacima za ovaj deo regionalnog puta Pančevo- Kovin-Smederevo, koji kroz Bavanište zavija u nekoliko „lakat“ krivina, dnevno kroz ovo selo prođe oko 8000 automobila, od toga skoro 2000 kamiona, a česti su i udesi.

Završetak obilaznice značio bi izmeštanje teretnog saobraćaja van sela

Meštani svih južnobanatskih sela na trasi regionalnih puteva s veoma frekventnim teretnim saobraćajem osećaju se nebezbedno jer pretovareni šleperi svakodnevno tutnje pored njihovih kuća.

Opasne lakat krivine

Kroz Bavanište se regionalni put lomi u dve, veoma opasne „lakat“ krivine. Ako pri skretanju vozači malo brže uđu u te krivine dešava se čak da s kamiona i šlepera padne teret, a česti su i udesi.
Jedna od najtežih saobraćajnih nesreća dogodila se 26.juna, kada je kamion prešao na suprotnu stranu kolovoza i naleteo na automobil porodice Imbra. Od posledica teških povreda zadobijenih u stravičnom sudaru preminuli su Vladimir i Jelena Imbra i njihova sedmomesečna ćerkica Lana, a preživela je samo četvorogodišnja Una.

Problem Bavaništa koje ima više od 6000 stanovnika je veoma izražen jer regionalni put prolazi kroz sam centar sela i to pored osnovne škole i stvara velike poteškoće deci koja prelaze ulicu. Mesna zajednica je inicirala da se postavi semafor kod škole, a u tome je pomogla i opština Kovin.

Nevolje sa teretnim saobraćajem i dalje traju, a radovi na obilaznici u čiju izgradnju je do faze asflatiranja, uložen veliki novac, stoje već tri godine, uz opasnost da vremenske nepogode oštete ono što je do sada urađeno.

Neupadljiva raskrsnica, nekoliko kilometara ispred sela, od koje posle desetak metara tvrdog puta, počinje (buduća) obilaznica dugačka oko 5 kilometara, planirane širine puta oko 7 metara, počela je da zarasta u korov, ali građani Bavaništa još se nadaju da bi radovi koji stoje od avgusta 2012, ponovo mogli da krenu. Sredinom prošle godine Bavaništancima su ponovo obećavali kako je asfaltiranje izvesno najkasnije do novembra!

Finansijer projekta je država, odnosno JP Putevi Srbije, deo papira daju nadležne pokrajinske institucije, a opština Kovin je prihvatila da reši sve imovinske odnose, što je i uradila, da obezbedi projekte, ishoduje potrebnu lokacijsku i građevinsku dozvolu i plati reviziju nadležnom pokrajinskom sekretarijatu.

Samo da i bavaništanski vodovod ne zadesi sudbina obilaznice

Bavanište je selo koje još uvek nema vodovod, ali je prošle godine počela izgradnja fabrike vode, koja je pre mesec dana ušla u finalnu fazu. Samo da ga ne zadesi sudbina obilaznice.

Finalizovanje obilaznice podrazumeva i zaključenje ugovora sa JP Železnice Srbije (ŽS), vrednosti nešto manje od tri hiljade dinara na godišnjem nivou, a vezano za prelaz preko pruge koja odavno nije u funkciji. Reč je o ugovoru koji reguliše prelaz obilaznice preko parcele na kojoj se pružala pruga, koja je praktično i zatvorena i preasfaltirana ali se parcela vodi na ŽS, pa je neophodna saglasnost tog javnog preduzeća koje ima pravo i na naknadu. Ukupni troškovi izgradnje obilaznice procenjuje se na blizu 4 miliona evra. Deo radova koji su započeti i urađeni do nivoa kad može da se asfaltira, procenjuju se na oko milion i po evra, a preostali deo, po grubim procenama, mogao bi da košta dva do dva i po miliona evra.

S jeseni 2012, duž cele trase obilaznice nasut je sloj šljunka i preko njega krupna rizla. Do poslednje faze – asfaltiranja, ostalo je da se naspe i sloj sitnog tucanika, ali pre svega toga bi trebalo bi da se obave neophodni građevinski radovi na delu trase gde obilaznica prelazi preko kanala.

Bavaništanci su učinili sve što je bilo do njih da taj problem reše, ali sami ne mogu.

Dok pusta obilaznica u ataru čeka da bude asfaltirana i zarasta u korov, centrom Bavaništa, seoskim trgom i glavnom ulicom. svakodnevno tutnje pretovareni šleperi i kamioni.

Prijatelji sajta