Beogradski komunalni policajci izbacili su 27. marta iz gradskog prevoza profesora jer nije imao kartu za vožnju. Ispostavilo se da samo nije hteo da im je pokaže iz revolta i građanske neposlušnosti.
To je tek jedan u nizu incidentnih slučajeva.
Komunalni policajci u Beogradu, ovom na zemlji, načinom na koji se odnose prema građanima koje zateknu bez karte, blamiraju ih i sramote, zaboravljajući da sa njihove grbače žive i oni i oni kojih ih šalju u lov na neplatiše.
Svakodnevno komunalni policajci pokazuju na delu onima koji su ih zaposlili da nisu promašena investicija! Koliko god da još zaposle, svi će se isplatiti! Postaju sve efikasniji, zavrću građanima ruke, vezuju lisicama, „hapse“, privode u policiju da im uzmu podatke ako nemaju ili ne daju ličnu kartu, sve to zbog 89 dinara, jer niko ni jednog građanina ne može da natera da kupuje mesečnu markicu.
Njegovo veličanstvo Busplus, onaj isti koji je tako žučno napredno kritikovan, da su građani 24. septembra 2013, kad su videli leđa Đilasu, bili ubeđeni da stižu oslobodioci, dodatno je napredovao- postao je božanstvo. Umesto upristojene cene gradskog prevoza koji, po podacima GSP-a dnevno koristi oko milion i po putnika, stiglo je samo malo iznenađenje- pojedinačna karta je sa 72 poskupela na 89 dinara, plus cena nedopunjenog blanketa, dok mesečna markica košta 3 220 dinara.
U manjim mestima, recimo, u Sremskoj Mitrovici sa oko 40 000 stanovnika, mesečena karta za javni prevoz koji je privatizovan, košta 1800 dinara, u Pančevu 2 212 dinara…
Uporedo sa demonstriranom odlučnošću čelnika Beograda da svako ko pokuša da se švercuje u javnom prevozu u prestonici, bude uhvaćen i kažnjen, stigla je i najava zapošljavanja dodatnih oko 1000 komunalnih policajaca, pored sadašnjih 300. To dalje znači da dodatnih oko 100 miliona dinara za njihove plate sa porezima i doprinosima, mesečno treba izdvajati iz gradskog budžeta, od para svih Beograđana !
Izgleda da je neko kompetentan procenio da je 130 miliona dinara, ili 1 083 333 evra mesečno, odnosno godišnje milijardu i 560 miliona dinara ili 13 miliona evra ukupno za prinadležnosti budućih oko 1 300 komunalnih policijaca u Beogradu, beznačajan iznos spram koristi koja može proisteći njihovim angažovanjem.
Za tih tričavih 130 miliona dinara, odnosno 1 083 333 evra mesečno, moguće je kupiti svega 1 460 674 pojedinačne karte od 89 dinara, samo 40 373 mesečne „markice“, a za milijardu i 560 miliona dinara ili 13 miliona evra godišnje, moglo bi da se kupi jedva 17 528 089 pojedinačnih karata ili 484 472 mesečne markice. Sva je prilika da je neko logično procenio da u ovom računu nema mesta smanjenju cene prevoza radi poboljšanja naplate.
Računica je jasna: uštede koje će grad ostvariti angažovanjem 1 300 komunalnih policijaca, što i nije veliki broj, više je nego očigledna. Prema zvaničnim podacima iz maja 2014, grad Beograd za javni prevoz godišnje izdvaja 13 milijardi dinara. Tako je faktički sića milijarda i 560 miliona dinara godišnje za 1 300 komunalnih policajaca, koji bi uz druge brojne poslove, verovatno i dalje, sada učetvorostručenim snagama lovili građane bez karte u prevozu.
Od 1. oktobra 2014. građanin zatečen bez karte plaća kaznu 2.000 dinara na licu mesta, u suprotnom piše mu se kazna od 6.000 dinara, a u roku od osam dana može da je plati upola manje.
Tričavih milijardu i 560 miliona dinara za prinadležnosti 1 300 komunalnih policajaca na godišnjem nivou, isplatilo bi se već ukoliko uspeju da otkriju samo 780 000 građana bez karte i naplate im na licu mesta kaznu od 2 000 dinara, ili ako 520 000 građana plate kaznu 3000 dinara.
Ko zna koliko miliona drskih građana može da bude otkriveno, što bi naplatom kazni moglo da donese ogroman prihod Gradu Beogradu, osim ako svi otkriveni ne izaberu odlazak u zatvor na 6 dana da bi odrobijali to što su se švercovali.